tiistai 6. maaliskuuta 2012

Mun on pakko saada sut

Auauau ku polttaa! Nimittäin uusi linssi kameraan. "Pienen" googlailun ja tutkimisen (=olin netissä vielä kahdelta aamullakin googlea kuluttamassa) jälkeen totesin että mun "uusi" linssi on ihan last season. Siinä ei oo autofocusta joten käsitarkennuksella mennään. Nyt ne on tehneet samasta linssistä uudemman version joka toimii autofocolla mutta manuaaliakin tottakai voi toki käyttää. Sounds perfect! Käsitarkennus on ihan jees mutta jos totta puhutaan, niin puolet kuvista päätyy roskakoriin koska ne on tarkennettu miten sattuu eikä niistä saa selvää. Varsinkin pimeällä on hankalaa.
Mun linssi on 50mm f1.8 ja se on palvellut mua oikein mainiosti. Huomasin että ton updatetun 50mm lisäksi marketeille on puskenut myös sama linssi mutta 35 millisenä. Se mua vasta rupeskin polttelemaan! Tahdon vähän laajempaa kuvaa mutta kuitenkin suurella ja valovoimaisella aukolla. Perus kittiputken f3.5-5.6 ei miellytä tarpeeksi silmää. Toi linssi on siis ihan mulle tehty! Mun on pakko saada se!

Siinä intopinkeänä klikkasin itseni Mercadolibre.com.ar (paikallinen ebay) sivulle tsekkailemaan uuden raukkauteni hintoja. Olin jo aiemmin bongannut hinnan 199,95 USD, joka ei todellakaan ole paha. No totta helvetissä mitä elektroniikkaan tulee niin Argentiinassa onkin sitten hinnat jotain ihan toista sfääriä. Siis en ymmärrä, en suostu ymmärtämään! Miksi täällä muuten on kaikki semisti halvempaa (tosin ei ehkä enää kauaa?) mut sit elektroniikka maksaa tuplasti enemmän? Ei mee mun päähän!! Vielä oikein puukkoa haavassa pyörittääkseni kävin suomalaisilla "vertaa hintoja" -sivuilla ja bongasin mun rakasta linssiä alle 200€ hintaan. No arvatkaa, hintaluokka tuolle samaiselle linssille täällä Argentiinassa oli semmosta 350-500 dollaria. Ei oo yhtään reilua!

Noh minä fiksuna likkana laadin suunitelman. Jos myyn tuon "uuden" linssin pois saan toivonmukaan kiskastua siitä rapsakat 150 dollaria. Mietin, että jos ostan uuden linssin argentiinasta niin mun täytyy pistää vielä toinen 150 JA ENEMMÄN omasta taskusta ja se ei nyt kyllä oo suotavaa, ei meikän rahat riitä. Pienessä kiukussa mainitsin asiasta Marcosille ja tämä maanpäällinen enkeli sanoi mulle "mutta nyt tulevina kuukausina tosi moni sukulainenhan on menossa reissuun USAan. Mikset iske niille 200 dollaria käteen ja linssi tulee tuliaisena? Tulee halvemmaksi!" UUUHLALAAA BEIBI SÄ OOT NERO!!!!!

ELI jos todella saan myytyä ton linssin pois sillä 150 dollarilla, niin eihän mulle jää kuin 50 dollaria investoitavaa uuteen rakkaaseen, täydelliseen linssiin. <3 Siihen ajattelin vielä ostaa lisäksi halvan fisulinssi-filtterin ni pääsee vähän leikkimään. :)

Nyt kaikki pitää peukkua pystyssä että hommat sujuu just niinkuin unelma ja parin kuukauden sisällä meikän taskussa polttaa uusi ihana objektiivi! Jos kaikki ei mene niinkuin unelma niin sit... No sit vituttaa ja rankasti! Ei tällaista tilaisuutta voi missata.

Ääk mä räjähdän innosta. Ei sais. Se on aina huono merkki.


Mul vaan eri runko.
English: I NEED TO GET THIS LENSE!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti